Mentoring for oplæringsansvarlige

Udtalelser fra vores samarbejdsparternere og deltagere

Dansk industri, Læreplads-

fællesskabet

Mentorforløb for DI

“DI Lærlingeindsatsen har samarbejdet med Wecademy om et online kursus om mentoring over tre sessioner.

Anne-Mette og Thomas har udvist stor fleksibilitet i forhold til at tilpasse deres koncept til en stor og meget heterogen målgruppe, og de har med deres solide erfaring og faglighed leveret et flot forløb.

Også på eksekveringen blev der leveret. Platformen fungerer på et højt niveau uden tekniske problemer af betydning. Indholdsmæssigt var der stor variation, der tilgodeså målgruppens meget forskellige behov og vidensniveauer.

Formen med vekslen mellem slides, værktøjer, refleksion og interview gør det muligt for deltagerne at fastholde opmærksomhed og interesse i de 1,5–2 timer, hver session varede.

Vi har været meget tilfredse med samarbejdet.”

– Line Stentoft Andersen, Chef for DI Lærlingeindsatsen

 


den gode lærlingeleder 

Tilmelding

Den gode lærlingeleder – et forløb der styrker oplæringen og fastholder de unge

Hvordan bliver man en god lærlingeleder i en tid, hvor unge har brug for både tydelighed, tillid og støtte?

Vores onlineforløb “Den gode lærlingeleder” er udviklet til oplæringsansvarlige, der ønsker konkrete værktøjer og ny indsigt i, hvordan man bedst tager imod, udvikler og fastholder lærlinge og elever. Og det virker.

Efter forløbet svarer:

  • 95%, at de føler sig bedre klædt på til rollen som oplæringsansvarlig

  • 90%, at de kan bruge værktøjerne direkte i hverdagen

  • 100% vurderer det samlede forløb som enten godt eller meget godt

Det hele foregår 100% online, så ingen behøver rejse – og alle kan være med. Vi skaber nærvær, refleksion og læring på distancen.

 

Udtalelser fra deltagerne 

Deltagerne siger bl.a.:

 “Jeg føler mig bedre rustet til at tage de vigtige samtaler – også de svære.”

“God kombination af inspiration, praksis og fællesskab.”

“Kurset gav både refleksion og konkrete værktøjer.”

 

Udtalelser fra samarbejdspartnere

“Efter forløbet sidst, er der næsten ikke noget jeg ikke vil gøre for at hjælpe jer. Jeg synes i har gang i noget vildt vigtigt, så JA – lad os sætte et møde op med det samme”

– Lars Boes Jørgensen, HR Forretningspartner, Coop Danmark A/S

 

Hvad viser evalueringen?

Rapporten viser en meget høj deltager-tilfredshed med både indhold, form og facilitering i forløbet.

Nøgletal:

  • 95% af deltagerne svarer, at de føler sig bedre klædt på til at være mentor/oplæringsansvarlig.

  • 90% svarer, at de kan bruge det lærte i praksis.

  • 100% vurderer det samlede forløb som enten godt eller meget godt.

  • Især modulerne om kommunikation, motivation og mentorrollen scorer højt.

Deltagerudtalelser:

“Meget relevante emner og fedt med konkrete værktøjer, man kan tage med hjem og bruge.”

“God formidling og god vekslen mellem teori og praksis.”

“Fint med muligheden for at tale i grupper og reflektere – det skabte gode input.”

“Det var rart, at det hele foregik online, men alligevel føltes nærværende og engagerende.”

Vi kan også hjælpe jer med at styrke mentorrollen

Har I lærlinge eller elever i virksomheden?
Så ved I også, at rollen som oplæringsansvarlig i dag stiller store krav – både fagligt og menneskeligt.
Vi hører ofte: “Man skal jo nærmest være psykolog i dag for at støtte de unge.”

Det behøver man heldigvis ikke – men man har brug for konkrete redskaber, der virker i hverdagen.
Og det er præcis dét, vores mentorforløb giver.

 

Om forløbet

Forløbet er målrettet oplæringsansvarlige, mentorer og mestre, og består af tre online undervisningsgange á 1,5 time.
Det hele afholdes 100% online – ingen transport, høj fleksibilitet, og alle kan deltage, uanset hvor de er i landet.
Indholdet tilpasses jeres hverdag og behov.

Hvad indeholder forløbet?

  • Kommunikationsværktøjer, der virker i praksis

  • PIN-koden til god kommunikation med unge

  • Motivation, mistrivsel og sårbarhed

  • Generation Z (og Alpha) i arbejdslivet

  • Kønsforskelle i læring og reaktioner

  • Mentorskab som redskab til fastholdelse

  • Praksisnære cases og konkrete handleforslag

Hvem står bag?

Erhvervspsykolog

Thomas Markersen

Autoriseret psykolog, testudvikler og specialist i styrkebaseret vurdering

Thomas har arbejdet med psykologiske tests og personprofiler i mere end 20 år – både i rekruttering, coaching, terapi og lederudvikling. Han har blandt andet designet vurderingsværktøjer til udvælgelse af flyveledere og specialister, udviklet testformater til rekruttering og supervision, og udformet hundredvis af tilpassede vurderinger og refleksionsrapporter til både HR og individuelle brugere.

Thomas kombinerer psykologisk præcision med en evne til at skrive rapporter, der mærkes. Rapporterne bygger på både strukturerede tests og fritekstbesvarelser, der bliver analyseret med støtte fra AI og skrevet i deltagerens sprog og faglige kontekst. Målet er ikke at vurdere – men at åbne muligheder.

Autoriseret psykolog, testudvikler og specialist i styrkebaseret vurdering

Thomas har arbejdet med psykologiske tests og personprofiler i mere end 20 år – både i rekruttering, coaching, terapi og lederudvikling. Han har blandt andet designet vurderingsværktøjer til udvælgelse af flyveledere og specialister, udviklet testformater til rekruttering og supervision, og udformet hundredvis af tilpassede vurderinger og refleksionsrapporter til både HR og individuelle brugere.

Thomas kombinerer psykologisk præcision med en evne til at skrive rapporter, der mærkes. Rapporterne bygger på både strukturerede tests og fritekstbesvarelser, der bliver analyseret med støtte fra AI og skrevet i deltagerens sprog og faglige kontekst. Målet er ikke at vurdere – men at åbne muligheder.

Indehaver af Wecademy

Anne-Mette Rønholt

 

 

Coach, læringsdesigner og stifter af Wecademy.

Anne-Mette har arbejdet med mentorforløb og virksomhedslæring i mere end et årti. Hun har stået i spidsen for online læringsprogrammer og events med flere tusinde deltagere, udviklet målrettede mentorformater til DI og hjulpet virksomheder over hele landet med at skabe bedre onboarding og trivsel for unge i job.

Hun har blandt andet skabt:

  • Den gode mentor (DI) – et landsdækkende webinarforløb om mentorrollen i praksis

  • Den gode lærlingeleder – et online læringsrum for trivsel og ansvar

  • Events og e-læringsforløb om onboarding, neurodiversitet og generation Z

  • Konsulentopgaver for både SMV’er og landsdækkende organisationer

  • Læringsformater, der kombinerer nærvær, æstetik og praksisrelevans

Anne-Mette er ICC-certificeret coach og uddannet i Extended DISC. Hun er optaget af, at læring ikke må adskilles fra relation – og at god læring altid starter med at blive mødt, som den man er.

WecademY

Et samarbejde – bygget på fælles faglighed og erfaringer

Vores samarbejde begyndte midt under coronapandemien. Vi fandt hinanden online – og fandt hurtigt ud af, at vi delte en passion for læring, psykologisk nysgerrighed og formidling med kant og kvalitet.

Sammen udviklede og afviklede vi i løbet af kort tid en lang række webinarer og onlineforløb for virksomheder, organisationer og faglige fællesskaber. Hver især bragte vi noget forskelligt ind i rummet – og sammen opdagede vi styrken i at kombinere erfaring, faglig dybde og formidlingsglæde.

Siden har vi skabt formater, værktøjer og samtalerum, der rummer både det menneskelige og det organisatoriske perspektiv – altid med målet om at styrke dem, der tager ansvar for andre.

Følg med

‘Den Gode Lærlingeleder’ – sammen kan vi styrke trivslen og den gode ledelse af lærlinge og elever

Udviklet af Wecademy i 2023

Støttet af Velliv Foreningen

Kontakt os!

Kontakt@wecademy.dk

+45 71 99 70 79

Landsdækkende service

Copyright © 2025 Wecademy
Scroll to Top